"Autor/rzy bloga wyraża/ją tylko sprawdzone opinie-komentarze mieszkańców miasta Jasła"

"Autor/rzy bloga wyraża/ją tylko sprawdzone opinie-komentarze  mieszkańców miasta Jasła"

piątek, 17 października 2014


     W dniu 13.10.2014 r.  Miasto Jasło – czytaj Burmistrz Miasta Jasła – Andrzej Czernecki ogłosił przetarg na :


 
Jasło: ROZBUDOWA UL. BACZYNSKIEGO W JASLE WRAZ Z MIEJSCAMI POSTOJOWYMI - ŁACZNIK OD UL. STASZICA W RAMACH ROZBUDOWY DROGI PUBLICZNEJ

 Numer ogłoszenia: 338954 - 2014; data zamieszczenia: 13.10.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiazkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJACY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Jasło , ul. Rynek 12, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 13 4486311, faks 134486360.

 

     W załączniku nr  7 powyższego przetargu  znajduje się 114 plików dot. tej inwestycji, w tym m.in.opinia zielna, geotechniczna , a także kosztorys i wykaz użytych materiałów,

a nie ma żadnej opinii stanu technicznego – ekspertyzy budynku mieszkalnego przy ul.Metzgera 10, gdzie pękają ściany, spadają sufity na podłogę,budynek jest usytuowany na tzw.skarpie (rok budowy 1966 ze słabej jakości pustaków, cementu i prostych technik budowlanych - zobacz zdjęcia  tego budynku w roku 2005-2006 przed jego ociepleniem - pkt.6) , a co  jest wymagane w takiej sytuacji, tak  że projekt budowy tego łącznika-drogi  nie jest zgodny z normami konstytucyjnymi  - uzasadnienie w pkt. 5. a co nie zostało uwzględnione w piśmie - odpowiedzi od  Wojewody Podkarpackiego z dnia 07.10.2014 r. l.dz. P-II.40.91.2014 - podpisana przez Dyr.Generalnego Urzędu Pana  Janusza Olecha, m.in w uzasadnieniu....."organ nadzoru nie znalazł podstaw do wydania rozstrzygnięcia nadzorczego stwierdzającego nieważność uchwały Rady Miasta Jasła."

a w opinii Zarządu Województwa  z dnia 26.08.2014 r. stwierdza  się:
że wspomniana inwestycja znajduję się  w strefie występowania obszarów   osuwiskowych, a w opinii geotechnicznej jest wymienione aż 14 wniosków - czytaj zastrzeżeń  i ..
w pkt.10 "Wszelkie prace ziemne powinny być prowadzone pod nadzorem uprawnionego geologa".

       W kontekście występowania tak dużych pęknięć w mieszkaniach tego bloku, spadania sufitów na podłogę  jak i jego usytuowanie  na tzw.skarpie oraz że jest to teren  w  strefie występowania obszarów osuwiskowych  i braku wogóle  wiarygodnej ekspertyzy z szanowanego Instytutu Budownictwa i Drogownictwa jaki wpływ ma określone natężenie ruchu na drodze krajowej nr 28  jak i budowa drugiej drogi wzdłuż tego budynku na jego  stan techniczny.
Te pytania pozostają w tej chwili bez odpowiedzi i są to najpoważniejsze zarzuty do opracowanego projektu budowy łącznika-drogi, a opinia geotechniczna
 wogóle nie podnosi  tego zagadnienia bo to jest niewygodne.

(szczegóły zobacz opinia geotechniczna - pkt.3)


   Jak widać z załączonych opinii to dba się tylko o zieleń, a  nie ma w nich człowieka, który żyje i mieszka w budynku mieszkalnym co już  z drugiej strony jest  droga krajowa, nawet nikomu nie starczyło odwagi, minimum człowieczeństwa powiedzieć ..drodzy Państwo zamierzamy budować drugą drogę koło Waszego bloku.
A mieszkańcy bloku  i budynków prywatnych wypowiadają się:
   "Nie macie żadnego honoru, wstydu Panie Burmistrzu Miasta Jasła Andrzeju Czernecki jak i Prezesie Administratorze Budynków Komunalnych w Jaśle  Leszku Kmieciku ,  który w naszym  imieniu administruje ten budynek i  my- mieszkańcy jesteśmy jego żywicielami, tak że mieszkańcy mówią,że nie będą spać  żeby przeszkodzić w ponownym wyborze Pana Czerneckiego na Burmistrza jak i przewodniczącego komisji rady miasta ds. gospodarki komunalnej i inwestycji Pana Jana Pierzchały, który ponownie pragnie być radnym.


a dosłownie cytuję jak należy zadbać o zieleń, ale już nie o człowieka:

- zakaz wykonywania wykopów bliżej niż 2 m od pnia,

- prace w obrębie korzeni wykonywać w miarę możliwości sposobem ręcznym,
( szczególy patrz opinia zielna pkt.2)

     W dniu 12.10.br(niedziela)  Burmistrz Czernecki przybył pod blok i mieszkańcy go zauważyli i wyszli przed blok i podawali swoje argumenty , a Burmistrz obiecywał, że może droga pójdzie inaczej, że nie zrobi drogi wbrew woli mieszkańców, a następnego dnia ogłoszono przetarg.
     Podobie było w dniu 16.10.br , gdzie mieszkańcy poprosili  Burmistrza o spotkanie przed blokiem. Na spotkanie Burmistrz przybył  z  z-cą Burmistrza Antonim Pikulem, prezesem ABK - Leszkiem Kmiecikiem i ponownie Burmistrz obiecywał, że nie zrobi tej drogi wbrew mieszkańcom tego bloku i budynków prywatnych, a nawet ww byli w jednym z mieszkań w którym wszystkie ściany są pęknięte. Jednak jest to tylko gra wyborcza, żeby tylko uspokoić mieszkańców bloku  jak i całego Jasła jaki to jest  Burmistrz dobrotliwy  i wsłuchuje się w opinię mieszkańców, ale wcześniej od początku roku nikt z magistratu nie rozmawiał na ten temat, nawet radni miejscy jak i też przewodniczący osiedla, byle tylko otumanić ich i wygrać wybory  na Burmistrza Miasta Jasła na kolejne 4 lata.

                 Zobacz listę kandydatów na Burmistrza Miasta Jasła:

                     http://wybory2014.pkw.gov.pl/pl/gminy/view/180501

Nazwisko i imiona
Dane kandydata
Skrót nazwy komitety wyborczego
CZERNECKI  Andrzej  Stefan
zam. Jasło, wiek: 52
KWW "Jaślanie"
GARBACIK Leszek Antoni
zam. Jasło, wiek: 61
KW Nowa Prawica — Janusza Korwin-Mikke
GÓRCZYK Tadeusz Józef
zam. Jasło, wiek: 53
KWW PSPP
MUSIAŁOWICZ - CZECH  Elwira Ewa
zam. Jasło, wiek: 37
KW Platforma Obywatelska RP
PABIAN Ryszard Józef
zam. Jasło, wiek: 57
KW Prawo i Sprawiedliwość
WOJDYŁA Stanisław
zam. Jasło, wiek: 54
KWW Stanisław Grzywacz-Jasło Bez Fotoradarów



 1) Projekt budowlany łącznika ul.Baczyńskiego - Staszica w Jaśle
 


 


2) Opinia zielna

 

 
OPRACOWANIA UZUPEŁNIAJĄCE

PROJEKT INWENTARYZACJI KOLIDUJĄCEJ ZIELENI

Numer zeszytu: TOM III – 7 PB

Data opracowania: SIERPIEŃ 2014

IMIĘ I NAZWISKO NR UPRAWNIEŃ, SPECJALNOŚĆ PODPIS

OPRACOWAŁA:

mgr inż. Agnieszka Żelaznowska

Dendrologiczna

 Biuro projektowe:Adres: Mariusz Wanat WAMBUD
ul. ks. Stanisława Konarskiego 18 ,38-200 Jasło

 Wyciąg:
2.4 Gospodarka szatą roślinną podczas realizacji robót.

     Podczas wykonywania robót drogowych, niektóre drzewa - rosnące w pobliżu inwestycji -
będą narażone na mechaniczne uszkodzenia. Prace ziemne powodują uszkodzenia systemów
korzeniowych. Podczas wykonywania robót budowlanych należy zastosować określone
zasady zabezpieczające drzewa:

- zakaz wykonywania wykopów bliżej niż 2 m od pnia,

- prace w obrębie korzeni wykonywać w miarę możliwości sposobem ręcznym,
odsłonięte korzenie drzew, w celu zabezpieczenia przed nadmiernym wysuszeniem
(lato) lub przemarznięciem (zima) osłaniać matami ze słomy, tkanin workowatych lub
torfem, przy wykonywaniu prac podczas upałów - maksymalnie skrócić okres narażenia
korzeni na przesuszenie, zadbać o to, aby bezpośrednio pod koronami drzew nie były składowane materiały budowlane ani ziemia z wykopów, gdyż uniemożliwia to wymianę gazową między
powietrzem i glebą, co w konsekwencji może doprowadzić do zamierania i gnicia
korzeni. Ponadto wody opadowe mogą wypłukiwać z materiałów budowlanych
(cement, wapno) zanieczyszczenia szkodliwe dla roślinności,zakaz zmiany poziomu gruntu do odległości rzutu korony + 1 m. W przypadku konieczności zmiany poziomu, należy wykonać systemy napowietrzające glebę, zakaz postoju i poruszania się ciężkim sprzętem budowlanym,
zakaz odcinania korzeni szkieletowych, zabezpieczenie pni:

ogrodzenia - przy drzewach dojrzałych teren ogrodzony obejmuje powierzchnię równą rzutowi koron, przy drzewach wąskich powierzchnia ogrodzona obejmuje obszar o średnicy równej 2-krotnej średnicy koron drzew,osłony przypniowe (odeskowania, osłony z maty słomianej bądź juty):
osłona z desek wokół całego pnia, wysokość nie mniejsza niż 150 cm, dolna część desek powinna opierać się na podłożu, oszalowanie należy opasać drutem bądź taśmą co 40-60 cm (min. 3 razy),deski powinny ściśle przylegać do pnia, zamiast desek dopuszczalne jest zastosowanie mat słomianych, folii pęcherzykowych, juty.
-zabezpieczenie koron drzew - podwiązywanie gałęzi narażonych na uszkodzenia, wykonanie cięć redukujących rozmiary koron drzew (cięcia powinny być wykonane zgodnie z normami obowiązującymi w chirurgii drzew).

 3) Opinia geotechniczna

 
Str 4 /22T III - 6 Opinia geotechniczna

 Usługi Geologiczne "GEOLOGIKA" s.c. P. Gorczyca J. Gorczyca

ul. Kaczorowy 87

 
    W maju 2014 roku przeprowadzono badania geotechniczne mające na celu
rozpoznanie podłoża gruntowo – wodnego projektowanej rozbudowy ulicy Baczyńskiego
wraz z miejscami postojowymi – łącznik do ulicy Staszica w ramach rozbudowy drogi
publicznej w miejscowości Jasło. Rozpoznanie przeprowadzone zostało za pomocą otworów
badawczych, makroskopowej oceny gruntów oraz badań laboratoryjnych. Prace wykonano na
zlecenie Mariusz Wanat „WAMBUD” z siedzibą przy ulicy Księdza Stanisława Konarskiego
18 w miejscowości Jasło. Inwestorem projektowanej inwestycji jest Urząd Miasta w Jaśle
z siedzibą przy ulicy Rynek 1 w miejscowości Jasło. W trakcie prac terenowych korzystano
z dostarczonej przez Zamawiającego mapy sytuacyjno – wysokościowej.

………………………………...................................................................................................................

 
Zakres prac badawczych został ustalony z Zamawiającym.

Otwory badawcze

     Prace terenowe obejmowały wykonanie rozpoznania w 3 punktach. Rozpoznanie
wykonano przy pomocy otworów małośrednicowych do głębokości 3,0 m poniżej
powierzchni terenu („ppt”), systemem udarowym na sucho, przy zastosowaniu próbników RKS: L=2 m i śr=40 mm oraz śr=50 mm. Łącznie wykonano 9,0 mb wierceń. Otwory dostarczyły informacji na temat wykształcenia i miąższości przewierconych utworów.
Podczas wykonywania wierceń dokonywano na bieżąco opisów makroskopowych
cech gruntów, pobierano metodą B próbki gruntu z zachowaną wilgotnością i składem
ziarnowym o klasie jakości 3 do strunowych worków foliowych, z których wybrane próbki
przekazane zostały do badań laboratoryjnych. Po wykonaniu niezbędnych pomiarów
i obserwacji, otwory zlikwidowano urobkiem, z zachowaniem następstwa warstw.
Maksymalna miąższość warstwy ubijanego urobku nie przekraczała 0,5 m. Teren prac
uporządkowano i doprowadzono do stanu pierwotnego.




4) Kosztorys  - zestawienie materiałów i sprzętu,

 




5) Na podstawie:

 - M. Wolanin, Ustawa o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Komentarz, wyd. 2, Warszawa 2010, s. 24. Tamże, s. 26.  

 - I SA/Wa 873/07, Centralna Baza Orzeczeń Sądów Administracyjnych  

     Ostatnio w prawie administracyjnym pojawiło się nowe zjawisko polegające na tym, że z uwagi na konieczność szybkiej i sprawnej realizacji pewnych przedsięwzięć inwestycyjnych polski ustawodawca wprowadza równoległy byt prawny – obok tych tradycyjnych, „klasycznych” regulacji ustawowych – ustawy epizodyczne, nazywane w języku praktyki specustawami.
       Przykładem takiego unormowania jest ustawa z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, nazywana również specustawą1; rozwiązania prawne zawarte w tej ustawie mają charakter szczególny, co nie oznacza – zdaniem niektórych przedstawicieli nauki prawa administracyjnego – odmienności od obowiązujących standardów prawnych, nie są więc także odstępstwem od konstytucyjnych standardów obowiązywania prawa2. Przesłanką dla tego typu rozwiązań jest usprawnienie i przyspieszenie procedur uznanych za priorytetowe w złożonym procesie władczego administrowania przez podmioty realizujące zadania publiczne.

      Nauka podkreśla, że – z uwagi na ich wyjątkowość – zawarte w specustawie normy należy stosować w granicach wyznaczonych ochroną konstytucyjnie określonych wartości.

      Trzeba bowiem zauważyć, że ustawodawca, łącząc kilka odrębnych procedur i rozstrzygnięć administracyjnych w jedną procedurę kończącą się decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, będącą podstawą do rozpoczęcia realizacji procesu inwestycyjnego związanego z budową drogi publicznej, miał na celu maksymalne skrócenie najbardziej złożonego pod względem procedur administracyjnych etapu przygotowawczego.

     Twórczej refleksji musi podlegać pytanie, czy ta oszczędność na czasie nie prowadzi do naruszenia materialnych praw podmiotowych stron owych skumulowanych postępowań administracyjnych.

    Kumulacja postępowań administracyjnych prowadzi do rozstrzygnięcia, w którym następuje skonkretyzowanie lokalizacji przedsięwzięcia, wydzielenie i podział geodezyjny oraz prawny obszaru przeznaczonego pod planowaną drogę, dochodzi także do oceny technicznej rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym, która ostatecznie zmierza do wydania pozwolenia na budowę.

Tak złożony proces, jakim jest budowa dróg, wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w różnych dziedzinach, które zostały uregulowane w wielu odrębnych ustawach. Poruszona przeze mnie powyżej problematyka nie ogranicza się wyłącznie do procesu budowlanego, tj. budowy dróg, lecz stanowi jeden z wielu elementów tworzących podwaliny dla złożonego procesu administrowania drogami publicznymi. Jednocześnie nie sposób pominąć faktu, iż w treści specustawy odnajdujemy liczne odesłania do odrębnych ustaw, dlatego w tym względzie nie można jej przyznać prymatu samodzielnej regulacji prawnej, lecz uzasadnione jest raczej wskazanie faktu pewnej odmienności wobec rozwiązań obwiązujących w obrocie prawnym.

6) Zdjęcia budynku mieszkalnego przy ul.Metzgera 10 z roku 2005-2006  przed i w czasie budowy drogi krajowej nr 28, przed ociepleniem tego budynku co nastąpiło w roku 2009.
                                                     1. zdjęcie z dnia 10.09.2004 r.
2. zdjęcie z dnia 10.09.2004 r.
 
3.zdjęcie z dnia 03.03.2005 r.


4. zdjęcie z dnia 03.03.2005 r.

 
5. zdjęcie z dnia 03.03.2005 r.
 
                                                         
                                                        6.zdjęcie z dnia 01.10.2006 r.


7.zdjęcie z dnia 01.10.2006 r.



  
7) Odpowiedź  od  Wojewody Podkarpackiego z dnia 07.10.2014 r. l.dz. P-II.40.91.2014 - podpisana przez Dyr.Generalnego Urzędu Pana Janusza Olecha.

 
8) Pismo do Powiatowego Inspektoratu  Nadzoru Budowlanego w  Jaśle z dnia 8.10.2014 r.



                                                                 Jasło, dnia 8 października 2014 r.





                                                             Powiatowy  Inspektorat  Nadzoru Budowlanego

                                                             ul. Płk Modrzejewskiego 12

                                                            38-200 Jasło    

 

       My właściciele-mieszkańcy bloku nr 10 przy ul. Metzgera w  związku z pogarszaniem się stanu technicznego budynku od czasu powstania drogi krajowej 28 i projektowanej budowy drogi – łącznika  ul. Baczyńskiego-Staszica w Jaśle z drugiej strony tego budynku (podjęte stosowne Uchwały Rady Miejskiej w Jaśle z dnia 7.04.br i 29.08.2014 r. , przejawiające się tym, że nagminnie występują pękania ścian we wszystkich pomieszczeniach danych mieszkań, pęknięcia dachu od strony drogi krajowej, a także opadanie sufitu na podłogę i są to dane zapewne szczątkowe i wymagana jest szczegółowa kontrola stanu technicznego tego budynku  i  na podstawie art.62 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, akt prawny obowiązujący (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409, z 2014 r. poz. 40, 768,)

                                                                     Wnosi się o:

     Przeprowadzenie szczegółowego badania stanu technicznego budynku nr 10 przy ul. Metzgera w Jaśle mogącego spowodować zagrożenie: życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska , a także uzasadnionej ekspertyzy stanu technicznego wspomnianego obiektu , stanowiącego Wspólnotę Mieszkaniową administrowaną przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego - Administrator Budynków Komunalnych w Jaśle - w skrócie TBS - ABK ul. Kochanowskiego 3.

                                                                   Uzasadnienie

 

     Budynek nr 10 przy ul. Metzgera  w Jaśle został oddany do użytku  w roku 1966 – częściowo na tzw. skarpie , ściany zbudowane z słabej jakości  pustaków i cementu i  zastosowaniu prostych wówczas technik budowlanych. Już od czasu oddania do użytku drogi krajowej nr 28 sukcesywnie nasiliły się szkody w mieszkaniach przejawiające się  nagminnym  występowaniu pękania ścian we wszystkich pomieszczeniach danych mieszkań, pęknięcia dachu od strony drogi krajowej, a także opadanie sufitu na podłogę .

    Wielu właścicieli mieszkań  własnymi środkami dokonuje remontów, jednak jest to tylko naprawa doraźna, bo po  upływie krótkiego czasu ściany pękają ponownie w poprzek i pionowo tak, że widać nawet pustaki . Są mieszkania, że ich właściciele nie dokonują w ostatnim czasie w tym kierunku żadnych napraw pękających ścian , czekając wreszcie na faktyczną i rzetelną  kontrolę stanu technicznego tego budynku.

    Budynek ten zajmuje 41 rodzin  i stanowi Wspólnotę Mieszkaniową administrowaną przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego - Administrator Budynków Komunalnych w Jaśle - w skrócie TBS - ABK ul. Kochanowskiego 3, jednak mieszkańcy nie mają żadnej ochrony prawnej ze strony ABK, który w ogóle w żaden sposób nie informował o projektowanej budowie tego łącznika-drogi .

     Mieszkańcy tego bloku  dowiedzieli się w dniu 15.09.2014 r. z Biura Projektów - AGER dostarczono im pismo, że w dniu 26.09.2014 r. o godz. 9.00 przy ulicy Baczyńskiego odbędzie się podział nieruchomości na budowę  łącznika – drogi ul. Baczyńskiego –Staszica  z 30 miejscami parkingowymi tuż przez ich podwórko pod oknami budynku.

     Budowę drogi-łącznika zaakceptowała Komisja Gospodarki Komunalnej i Inwestycji Rady Miejskiej w Jaśle  i podjęto stosowne Uchwały Rady Miejskiej w Jaśle z dnia 7.04.br  i 29.08.2014r. Należy sądzić, że wymieniona Komisja Rady Miejskiej dysponowała dokumentami stwierdzającymi, że stan techniczny tego budynku nie budzi zastrzeżeń i  budowa tego łącznika-drogi nie spowoduje destabilizacji budynku.

    Okresowe kontrole na podstawie art.62 ust. 1 pkt 1 i 2 tj. okresowe kontrole, co najmniej raz w roku i  co najmniej raz na 5 lat, zapewne były fikcją i są niezgodne z istniejącym stanem faktycznym,

    A kontrole te winny polegać  na sprawdzeniu faktycznego stanu technicznego, a w szczególności - elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu – tj. coraz większe drgania w budynku na skutek wzrastającego natężenia ruchu na drodze krajowej w tym wielotonażowych tirów, co powoduje  narastające szkody w mieszkaniach  i w kontekście projektowanego łącznika-drogi, co w tej sytuacji spowoduje całkowitą destrukcję stanu technicznego budynku, a w konsekwencji doprowadzi do katastrofy budowlanej.

   Wszystkie fakty i dokumenty w tej sprawie znajdują się na stronie internetowej:

http://miastojaslo.blogspot.com

 

     Mając na uwadze powyższe ustalenia wnioskuje się o przeprowadzenie  szczegółowego badania stanu technicznego tego budynku w tym wszystkich mieszkań  z udziałem trzech właścicieli mieszkań, jak na wstępie.

    

 

Wyk. 2 egz.

Egz. nr 1 – adresat

Egz. nr 2 –Burmistrz  Miasta Jasła
                  Andrzej Czernecki

                                                                                 Z  Poważaniem

                                                                  podpisy mieszkańców-właścicieli mieszkań

                                                                           bloku nr 10 przy ul. Metzgera

9) Obwieszczenie Starosty Jasielskiego o wszczęciu postępowania administracyjnego z art.49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeksu postępowania administracyjnego na wniosek Burmistrza Miasta Jasła o wydanie decyzji na realizację inwestycji drogowej p.n.Rozbudowa ul.Baczyńskiego w Jaśle wraz z miejscami postojowymi - łącznik od ul.Staszica w ramach rozbudowy drogi publicznej - które mieszkańcy otrzymali.





                 


   
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz